2023. május 4., csütörtök

Paradicsommal, zöldfűszerekkel, parmezánnal sült zöldség, minestrone lett volna

Hétfőn minestronét főztem. Nagyon sok lett a felkockázott zöldség, így egy részét bedobozoltam és betettem a hűtőszekrénybe. Ugyanígy jár egy vörösbab konzerv és egy fehérbab konzerv fele is.

Ma fasírtot sütöttem, és eszembe jutott, hogy ezekből és egy paradicsomkonzervből parmezánnal összesütve nagyon jó köret kerekedhet belőle. Kiderült, hogy jól gondoltam.

Így készült (arányokat most sem írok, hiszen nem mértem meg a maradékokat, ami akár más mennyiségben és arányban keletkezhetett volna):

Fogtam egy sütőedényt, minimális főzős olívaolajjal kikentem és beleöntöttem a maradék felkockázott sárgarépát, petrezselyemgyökeret és zellert és cukkinit, vörösbab és fehérbab konzervet. 

Ráöntöttem paradicsomkonzervet, amiben egészben főtt paradicsomok voltak, ezért azokat felkarikáztam, azt követően megszórtam fűszerekkel (szurokfű, bazsalikom, fokhagyma, bors), majd a kezeimmel összekevertem.


Megszórtam parmezánnal (ez olyan dobozos cucc, amiről tudom, hogy nem "elegáns" /hogy finoman fogalmazzak/, de biztonsági tartalékként mindig van a hűtőszekrényben), és megsütöttem a sütőben, de nem túl hosszú ideig, csak hogy a leve nagyja "elmúljon", a nyers zöldségeket harapósra hagytam.


Közben megsütöttem a fasírtokat és majdnem felgyújtottam  a konyhát... Zsiradék nélkül, egy tapadásgátlós serpenyőben sütöttem a húslepénykéket, majd, amikor az utolsót is kiszedtem, ottfelejtettem a serpenyőt, ráadásul nem zártam el a lángot, majd miután nem értettem, mi a fenétől van még mindig fasírtszag, szerencsére észrevettem és elzártam a lángot.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése