2023. május 8., hétfő

Csokoládés-vörösboros meggylekvár

Maradékmentésként tartom számon ezt a lekvárfőzést. Méghozzá azért, mert a tavaly lefagyasztott meggyből elég sok volt még a fagyasztószekrényben, nem fgyiztuk-sütöttük-söröztük el télen az egészet.

Már tervezgettem a lekvárfőzést, hogy legyen majd hely az idei gyümölcsöknek, de csak halogattam, halogattam. Aztán eljött a mai nap. Van nekem az Anikó barátném (remélem, nem tartja tolakodónak a státuszmegnevezést), akivel szinte minden nap csacsogunk valamit - ma éppen családi ügyeket, meg a holnaputáni találkánkat -, és közben írt a gasztrocsoportunkba arról, hogy vörösboros csokitortát sütött.
Erről eszembe jutott, hogy miért is ne lehetne vörösboros-csokoládés az én meggylekvárom, Beletettem a meggyet egy lábasba, és már csináltam is. 
Abban biztos voltam, hogy van megfelelő csokoládé a kamrában, mivel az uram súlyos csokifüggő, a bortól viszont tartottam. Mármint nem azért, hogy nincs megfelelő bor, hanem attól féltem, hogy nem tudom normálisan felbontani, mivel híresen rossz dugóhúzó-kezelő vagyok. Szerencsére azénVinczeAndim a múltkor egy csavaros tetejű, Ostoroséktól származó Egri Bikavért (vagy egri bikavért? félműveletlenségem okán nem tudom) hozott, úgyhogy ki tudtam nyitni.

A meggy mennyisége  2 kg volt. Fagyottan odatettem főni, amikor már teljesen kilvadt, leöntöttem a "levét" és pótoltam 2 dl borral, szórtam bele egy kevés őrölt zöld kardamomot, őrölt gyömbért és őrölt fahéjat (mindegyikből nagyon keveset, nem szerettem volna, hogy elvigye az ízét), 30 dkg eritritet, aztán addig főztem, amig a meggyszemek elkezdtek "megszottyadni". Már nem voltak kerekdedek, de nem is főztem el teljesen a levét. Ekkor beletördeltem 10 dkg 85%-os étcsokoládét, és még kb. 5-6 percig forraltam. A csokoládé beleolvadt és besűrítette. Ekkor üvegekbe szedtem, lezártam az üvegeket, fejreállítottam és betettem törölközők közé. A picikét, ami kimaradt, lefényképeztem, és alig várom, hogy az uram is megkóstolhassa, miután majd hazaér.
Abban biztos vagyok, hogy szükségtelen volt a dunsztolás, mert nem lesz hosszúéletű egyik üveg sem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése